Drogowe Przejśce Graniczne Dołhobyczów - Uhrynów.
1. DANE OGÓLNE
1.1. Informacje wstępne
1.1.1. Dopuszczalny ruch: osobowy do 3,5 t (w tym autokary) i pieszy.
1.1.2. Godziny otwarcia: całodobowo.
1.1.3. Zakres prowadzonej kontroli: graniczna, celna.
1.2. Organizacja zarządzania przejściem.
1.2.1. Powierzchnia terenu w zasięgu terytorialnym przejścia: 13,233 ha.
1.2.2. Stan własności gruntów: własność Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Lubelskiego Zarządu Obsługi Przejść Granicznych, Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm - jednostki budżetowej powołanej zarządzeniem Nr 163 Wojewody Lubelskiego z dnia 19 maja 2010 r.
1.2.3. Administracja przejścia: Zespół Drogowego Przejścia Granicznego w Dołhobyczowie podległy Lubelskiemu Zarządowi Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie - Wydział Zamiejscowy w Zamościu (stan zatrudnienia - 6 osób).
1.2.4. Podmioty odpowiedzialne za dokonywanie kontroli osób, towarów i pojazdów przekraczających granicę:
- Placówka Straży Granicznej w Dołhobyczowie (Nadbużański Oddział Straży Granicznej w Chełmie),
- Oddział Celny w Hrebennem, Miejsce Wyznaczone w Dołhobyczowie (Izba Celna Biała Podlaska, Urząd Celny Zamość),
2. INFRASTRUKTURA PRZEJŚCIA
2.1. Stanowiska odpraw, miejsca postojowe.
- Polska i ukraińska kontrola graniczna i celna osób i pojazdów wjeżdżających do Polski i wyjeżdzających z Polski odbywa się na terytorium RP. Potokowa organizacja ruchu - kontrola graniczna i celna osób i pojazdów odbywa się na pasach odpraw (zestawienie w tabeli).
Kierunek |
Samochody osobowe |
Autobusy |
Samochody ciężarowe |
Wjazd do RP |
6 |
2 |
- |
Wyjazd z RP |
6 |
2 |
- |
- Łączna ilość stanowisk kontrolerskich w pawilonach kontroli paszportowo - celnej przy osobowych pasach odpraw - 48 (po 24 na wjazd i wyjazd: dla polskich służb - 12 stanowisk, dla ukraińskich służb - 12 stanowisk) oraz cztery zespołowe stanowiska w budynkach odpraw celnych pasażerów autobusów.
2.2. Obiekty kubaturowe (w nawiasach powierzchnie użytkowe):
- główny budynek administratora przejścia granicznego, służby polskie i ukraińskie - 4713,45 m2,
- jeden budynek kontroli szczegółowej pojazdów - 1327,37 m2,
- budynki kontroli pasażerów autobusów - 2 × 285,3 m2,
- pawilony kontroli paszportowo - celnej w strefach ruchu osobowego - 12 × 36,6 m2,
- pawilony kontroli wjazdu/wyjazdu pojazdów - 4 × 17,5 m2,
- pawilony wartownicze - 2 (19,1 m2 + 38,1 m2),
- toalety publiczne - 2 × 96,04 m2,
- jeden budynek psów służbowych -183,88 m2.
- wiaty nad stanowiskami kontroli paszportowo celnej: wjazd do Polski: 1 szt. (6 202,99 m² ); wyjazd z Polski: 1 szt. (6 202,99 m²); wiata nad budynkiem głównym 1 szt. (10 480,42 m²) oraz wiata nad budynkiem kontroli szczegółowej 1 szt. (5 293,35 m²)
2.3. Media.
- Zasilanie elektroenergetyczne: własna stacja transformatorowa, zasilana linią kablową SN 15 kV oraz agregat prądotwórczy i UPS.
- Sieć telefoniczna: Służba Celna – wydzielona sieć IP, Straż Graniczna własny system łączności.
- Sieci teletechniczne: CCTV, OCR, SKD, SMM, SSP, SSWIN, WLAN.
- Gospodarka wodno - ściekowa: wodociąg lokalny, kanalizacja lokalna z przepompownią.
- Ogrzewanie i zaopatrzenie w ciepłą wodę: własna kotłownia olejowa wspomagana przez układ solarny, pawilony odprawy granicznej – ogrzewanie przez CO, CWU podgrzewana elektrycznie.
2.4. Inne elementy infrastruktury należące do przejścia granicznego:
- RTG stacjonarny do prześwietlania samochodów ciężarowych,
- stacjonarne monitory promieniowania typu bramkowego - 6 zestawy,
- zapory drogowe (szlabany) - 76 szt.,
2.5. Infrastruktura związana z obsługą małego ruchu granicznego: brak
3. INFRASTRUKTURA USŁUGOWA
3.1. Obsługa podróżnych: izolatka/pomieszczenie do udzielenia choremu pierwszej pomocy (powierzchnia użytkowa - 37,80 m2) ,2 toalety publiczne (wjazd, wyjazd) o powierzchni zabudowy 125,84 m2 każda.